צילום אילוסטרציה טס שפלן
צילום אילוסטרציה טס שפלן

התדירות והמסלול: פרטים חדשים על מיזם התחבורה הציבורית בשבת בהרצליה

ראש העירייה חשף בישיבת המועצה פרטים חדשים על המיזם, שאמור להתחיל בקרוב כפיילוט. "ננהג ברגישות כלפי כל התושבים בהרצליה", אמר. המועצה אישרה גם את תקציב העירייה ל-2020, בסך מיליארד שקלים

פורסם בתאריך: 27.11.19 18:08

שירות התחבורה הציבורית בשבת יפעל בהתחלה כפיילוט, ויפעל ביום שישי בין השעות 02:00-18:00 וביום שבת בין 17:00-09:00. כך חשף אתמול ראש עיריית הרצליה בישיבת מועצת העיר. לפי פדלון, יהיו שני מיניבוסים שבהם 20 מקומות שיצאו בכל שעה עגולה ממזרח העיר למערבה ואז לתל אביב וחזרה. תחנות הקצה של הקווים יתחברו לקווי התחבורה הציבורית של תל אביב באזור רמת השרון ובצפון תל אביב, באיזור רכבת האוניברסיטה, בשדרות רוקח. מתוך השקף שהציג פדלון בישיבה נראה כי יהיו שני קווים שיעברו בין היתר ברחובות בן גוריון, סוקולוב, ארלוזורוב, הבריגדה היהודית, רמות ים, הרב קוק, שדרות אבא אבן, השונית/יורדי ים ורמת ים. המסלול הסופי ייקבע בהמשך. השירות יינתן חינם וייצא מכרז חדש בזמן הקרוב עבור השירות. עדיין לא נקבע מועד סופי לתחילת הפיילוט.

בישיבת המועצה אתמול הציג פדלון את המדיניות העירונית בעניין התחבורה הציבורית בשבת שהם לדבריו צמצום פערים בחברה, כבוד הדדי בין האוכלוסיות השונות בעיר, עידוד תחבורה ציבורית ו-ויתור על הרכב הפרטי וצמצום פליטות הגזים על ידי הפחתה של כלי הרכב בכביש. הוא ציין גם שמדובר בפיילוט לבחינת הצורך והיקף השימוש, ושהנסיעה תהיה רק בצירים ראשיים ולא בתוך ליבת השכונות.

התוואי המוצע שהציג פדלון בישיבת המועצה

"עם כל הכבוד לרון חולדאי ראש עיריית תל אביב וכרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת גן שהביאו תחבורה ציבורית עבור התושבים שלהם, הם הביאו זאת השנה סוף שנת 2019 תחילת 2020", פתח פדלון את הישיבה, "מאיה כץ שיושבת כאן ואני, אנחנו ואתם עוד בחודש אוגוסט 2015, כבר למעלה מארבע שנים, התחלנו בשירות של אוטובוסים בשבת לתושבי העיר הרצליה. כאשר במקביל עבד קו 90 במערב העיר מהרצליה לתל אביב. אז יפה מאוד שרון חולדאי ואחרים קמו ויזמו לתושבים ארבע שנים אחרינו מחווה של רצון טוב בעל ערך לכלל התושבים בגוש דן. ולמה אנחנו הצלחנו? כי עשינו זאת בתבונה ובחכמה ואני מוכרח להודות שהמהלך נעשה בהובלה משותפת עם מאיה כץ וסיעתה לאורך כל הדרך. עשינו זאת בצורה מכבדת ומכובדת מתוך כבוד הדדי לחברי המועצה ולכלל תושבי העיר, החילונים, המסורתיים והדתיים. מעבר לכך כיבדנו את הציבור הדתי בזמן תכנון ומיקום של הקמת כל תחנה ברחבי העיר וזה פשוט עבד נהדר. מה שנעשה בחודש הקרוב אנחנו נשדרג את מערך התחבורה הציבורית בשבת וננהג באותה רגישות כלפי הקהלים וכלפי כל התושבים בעיר הרצליה, ואני ראש רשות של כל התושבים כאן. כל תקוותי שההצלחה מלפני ארבע שנים ומעלה תחזור על עצמה באותה המידה ותניב תוצאות חיוביות בעתיד הקרוב בעיר הרצליה משמע מה שעבד בעבר יעבוד גם כעת. רון חולדאי לא ינהל את העיר הרצליה".

ישיבת המועצה אמש. צילום: מיטל ליאור-גוטמן

פדלון הסביר בישיבה כי הוא נפגש עם חולדאי והוא אמר לו להגיש מיליון שקל על החשבון. תמי גרוסמן שאלה: "מה אם יהיה ביקוש כמו שראינו בתל אביב בשבוע שעבר?" פדלון ענה "אני אעמיד שישה מיניבוסים, עשרה. אני אעמיד מיניבוס כפול". וסרמן ביקש לדעת כמה כסף עיריית תל אביב ביקשה מהרצליה כדי להצטרף למיזם ופדלון ענה: "חצי מיליון ציר אחד, ציר נוסף מיליון, העברת המזומן תוך 48 שעות". עוד אמר פדלון כי המתווה ייסגר בחודש הקרוב ושהוא ימצא תקציב לנושא.

על שאילתה שהגיש חבר האופוזיציה פביאן, שבה שאל בין השאר מתי יעלה העניין להצבעת מועצת העיר הרצליה, ו"כמה זמן יצטרכו תושבי הרצליה להמתין כדי לקבל את אותם שירותים שמקבלים תושבי תל אביב, רמת השרון, ועוד ערים?", לא ענתה העירייה.

לישיבת המועצה קדמה ישיבה שלא מן המניין לאישור התקציב העירוני. במהלך הישיבה היה דיון סוער שהחל משאלתו של חבר המועצה איל פביאן – האם יש תקציב לתחבורה הציבורית בשבת בתקציב העירוני. ראש העירייה פדלון מיד ענה "אין תשובה", וכשחזר פביאן על השאלה ענה פדלון: "כן, חמש מאות אלף". גם מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא חיזק את תשובתו ואמר שיש חצי מיליון שקל בתקציב להסעות בשבת והפנה אותו לסעיף של השאטלים. רונן וסרמן ופביאן ציינו כי הסכום הזה היה בתקציב של השנה שעברה לשאטלים ממרכז העיר ושזה לא קשור לפרויקט הזה. פביאן המשיך להתעקש מה כולל התקציב ומהם ימי ושעות הפעילות של התחבורה בשבת, ואז ענה לו פדלון "אני לא אמור להגיד לך את זה בישיבה הזאת" והוסיף "אולי אתה רוצה לדעת עם איזה צבע של גלגלים הוא נוסע ומה צבע האוטובוס". בן עזרא חתם את הדיון: "במהלך השנה תמיד אנחנו מביאים לאישור שינוי בסעיפי התקציב כשנדע מה הסכום האמיתי של המתווה שלא יגיע אפילו למיליון אז נתקצב".

בישיבת התקציב אושר התקציב העירוני של הרצליה לאחר חמש שעות וחצי של דיונים, שבמהלכם העלתה האופוזיציה שאלות רבות בנוגע לסעיפים שונים בתקציב. סך כל התקציב הרגיל עומד על 1,000.8 מיליון שקל לעומת 954.5  מיליון שקל ב-2019, ותקציב הפיתוח (תב"ר) עומד על 503 מיליון שקל לעומת 489 מיליון שקל ב-2019.

שבעת חברי האופוזיציה הצביעו נגד התקציב השוטף מול 13 חברי הקואליציה שהצביעו בעד (משה ועקנין מש"ס לא נכח בחדר בעת ההצבעה). כל חברי המועצה הצביעו פה אחד בעד התקציב הבלתי רגיל. במשך הישיבה שאלו חברי האופוזיציה שאלות על תקציב העמותות, החינוך המיוחד, תקצוב בנייה ושיפוץ בתי כנסת בעשרות מיליוני שקלים, שיפוץ המועצה הדתית ושיבוץ ובניית מקוואות.

יו"ר האופוזיציה מאיה כץ מסרה: ״לצערנו תקציב העירייה מראה בעיקר על מגמה של גידול מסיבי בהיקף המשכורות לבכירים וכוח האדם למול תקציב הפעולות שמגיע חזרה לתושבים. ישנם סעיפים רבים שעדיף היה לו היו מיועדים לתוספת תקציב החינוך המיוחד בליווי הסעות והקמת בית ספר ייעודי במקום שיחשפו פתרונות מחוץ לעיר, סבסוד הצהרונים וחוגי הילדים בעיר, הקמת מעונות יום עירוניים נוספים, הגדלת תקציבי הפעילויות לטובת איכות הסביבה, תקציב הפעילויות לצעירי העיר שנמחק באופן אבסורדי, הקמת גינות כלבים שלא יועד להם תקציב משמעותי, פיתוח תשתיות ועוד. הצבענו נגד התקציב הרגיל כי לא יושם בתוכו חלקים רבים מהמדיניות שאנחנו מקדמים, אך יחד עם זאת, אין בכוונתנו לעצור את תקציבי הפיתוח של העיר (שנועדו לבניית בתי ספר, גני ילדים, כבישים, גינות וכו׳) ולכן הצבענו בעד התקציב הבלתי רגיל שמשקף את הפרויקטים האלה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גיל הזהב שהוא הרוב בהרצליה לא מקבל כלום מתקציבי הזעירייה. כל הכסף הולך לדתיים ולחינוך
    ילדים. מרכז העיר נראה כמו מעברה והפסזים בסוקולוב נראים כמו בעזה ולאף אחד לא אכפת גם אם התקרה נופלת שם

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מיזם התחבורה הציבורית עלוב.

    ראשית, התדירות. מדוע לא פעם בחצי שעה. שנית, מסורבל. ייקח למעלה משעה להגיע לתל אביב.
    מדוע לא להצטרף למיזם של עירית תל אביב? הרבה יותר יעיל הן מבחינת התדירות והן מבחינת הנוחיות.
    מה שנקרא חצי עבודה כדי להגיד שגם בהרצליה יש תחבורה ציבורית בשבת.
    תלמד מרמת השרון, מר פדלון . עדיף להשתבש בתחבורה הציבורית מרמת השרון

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנונימי
    למה שלא יהיה תחבורה ציבורית בשבת גם מתוך הרצליה? ?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    או שעושים או שלא. אין חצי הריון…. (עשו לנו שאטלים למרכז רמת השרון לפחות)

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר