מימין: דנה אורן-ינאי ועופר לוי בנסיעת הבכורה של קווי החוף

יצאנו לדרך: רשמים וחוויות מנסיעת הבכורה של קו השבת מהרצליה לתל אביב

עשרות מיניבוסים שימשו את תושבי העיר בסוף השבוע האחרון, בנסיעתם מהרצליה ועד לתחנה הסופית בצומת הרחובות דיזינגוף ובן יהודה. אז איך התרשמו הנוסעים? ומה לדעתם ניתן לשפר?

פורסם בתאריך: 22.12.19 13:14

בסוף השבוע האחרון התבצעה נסיעת הבכורה של "קווי החוף" במתכונתם החדשה, שאיפשרה תחבורה ציבורית בשבת לתושבי הרצליה שהיו מעוניינים להגיע לתל אביב. הנסיעה התקיימה בשני קווים, "קו הבריגדה" ו-"קו הרב קוק", שפעלו ביום שישי בין השעות 03:00-18:00 וביום שבת בין השעות 18:00-09:00. הקווים יצאו מהרצליה, עברו דרך צירי תנועה מרכזיים והגיעו עד לפינת הרחובות דיזינגוף ובן יהודה, ושם התחברו למיזם התחבורה הציבורית של גוש דן והסביבה.

למסלול הקווים המלא לחצו כאן

"זה היה אירוע מאוד מרגש, שפעם ראשונה יוצאת תחבורה ציבורית בשבת בהרצליה לתל אביב", אמרה חברת המועצה דנה אורן ינאי מסיעת "דרך חדשה" שהשתתפה בנסיעת הבכורה בשבת, "למעשה התחבורה הציבורית בשבת מאפשרת לכל האנשים, בלי קשר אם יש להם רכב או לא, להמשיך לבלות, להיפגש עם המשפחה ולנוח ממקום למקום בשבת. הסיפור בעיניי הוא לא סיפור של דתיים מול חילוניים, אלא סיפור חברתי שמאפשר לכולם נגישות גם ביום המנוחה, ונותן להם את החופש איפה להיות ואיך לבלות. אני מחזקת את ראש העיר על המהלך".

מיזם התחבורה הציבורית בשבת בהרצליה.

"לא ברור לי איך זה לא היה עד היום. אני מתכוון לנצל את השירות הזה באופן קבוע, כי אני אוהב לצאת לתל אביב", אומר עמית מרלה מהרצליה חופשית, "שמחתי לפגוש הרבה אנשים כמוני שנהנים מהשירות הזה, ואני מקווה שיצטרפו עוד אנשים בהמשך. בנסיעה שלי לא היה אוטובוס מלא, וכשדיברתי עם כל האנשים שהיו איתי באוטובוס, הבנתי שאיכשהו הצעירים בהרצליה לא שמעו על השירות הזה. מה שאני כן מקווה לו, זה שישפרו קצת את הפרסום, שמעט התפספס בקרב הצעירים בעיר".

בין הנוסעים בשירות החדש היה גם חבר המועצה איל פביאן, שפגש במיניבוס צעירים הרצליינים ושוחח איתם. צפו:

שרותי תחבורה ציבורית בהרצליה בשישי-שבת, לתל-אביב והקווים שלה, ומוקדי הבילוי, החלו לפעול אתמול בערב והיום. כמובטח, השתתפתי בעצמי בנסיעה בשמונה בערב אתמול, ופגשתי צעירים הרצליינים, ואת חבריהם התל-אביביים והאחרים מרוצים, ושוחחתי אתם. צפו ותיהנו כמונו משביעות הרצון של התושבים. נמשיך לעקוב אחר פעילות הקווים והשירות, כך שיהיו לשביעות רצון תושבי הרצליה והקהילה, כל הכבוד לכל העושים במלאכה, לכל התושבים, לפעילים, לנבחרי הציבור של הרצליה, ולעובדי עיריית הרצליה. סופ"ש נעים.

Geplaatst door ‎החופש לבחור – בראשות איל פביאן‎ op Zaterdag 21 december 2019

 

"אתמול בצהריים, בשבת, יצאתי עם בתי לנסיעה בקו החדש לתל אביב", מספר חבר המועצה רונן וסרמן מסיעת יש עתיד, "אמנם בשל איזושהי תקלה שהתרחשה, הנהג של אחד קו 2 לא הגיע לתחנה שלנו, אבל חיכינו עד שקו 3 יגיע, רק כדי לחוות את הנסיעה. אני מוכרח להגיד שהתדירות חייבת להיות אחת לעשרים או שלושים דקות, ואז אם מפספסים את הקו לא צריך לחכות שעה עד שיגיע אוטובוס חדש. חשוב לומר גם שאם העירייה תדאג לפרסם את המיזם כמו שצריך, אז הוא גם יהיה מוצלח מאוד. יש לי שני דברים חשובים לומר על המתכונת: המסלול שעובר דרך מערב הרצליה, הוא לא חכם בלשון המעטה, כי הוא מאריך מאוד את הדרך לתל אביב. שנית, שנציגי הציבור הדתיים, חייבים להפסיק לומר לנו איך לחיות, ושאני לא אומר לאף אחד מה לעשות בשבת בבית שלו ובעיר שלו, ושאף אחד אחר לא יגיד או לאחרים מה לעשות".

עופר לוי ודנה אורן-ינאי בנסיעת הבכורה של קווי החוף

מיזם התחבורה הציבורית בשבת בהרצליה

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "קווי החוף המשופרים פעלו בסופ"ש האחרון במתכונת של פיילוט – תוך עבודת משוב וביקורת במטרה לכוון למענה מדוייק לצרכי השטח. הקווים פורסמו במגוון רחב של אמצעי מדיה ובאפלקציות תחבורה ציבורית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר