הנחל בגליל ים. צילום באדיבות עיריית הרצליה
הנחל בגליל ים. צילום באדיבות עיריית הרצליה

נזקי הסערה בהרצליה: 50 עצים קרסו, 60 נקודות ניקוז הוצפו. צפו בנחל בגליל ים

לילה עמוס וסוער עבר על עובדי עיריית הרצליה שנקראו לטפל במפגעים רבים ברחבי העיר. עדכונים שוטפים כאן באתר

פורסם בתאריך: 25.12.19 18:16

בימים חמישי ושישי קרסו בהרצליה כ-50 עצים, כ-60 נקודות ניקוז הוצפו וטופלו ונרשמו כ-50 מפגעים שונים כתוצאה ממזג האוויר הסוער. כך מסרה העירייה. "ראש העירייה, משה פדלון, הודה לכל העובדים שנמצאים בכוננות ולכל לצוותי העירייה, מהאגפים השונים, אשר נערכו בימים האחרונים באופן מוגבר לקראת המערכת הסוערת ומזג האוויר החורפי, הכינו את העיר, גזמו ענפים, ניקו פסולת, פתחו ניקוזים ועוד פעולות למניעת נזקי רוח וגשם", מסרה העירייה, "עיריית הרצליה והמוקד העירוני (106) ממשיכים לעמוד לשירותכם, 24 שעות ביממה, במתכונת כוננות מוגברת".

עובדי עיריית הרצליה טיפלו במהלך הלילה שבין רביעי לחמישי בשבעה אירועים שונים של עצים שקרסו במוקדים שונים בעיר כתוצאה ממזג האוויר הסוער. מהעירייה נמסר כי כל העצים פונו. פרט לכך, לא נרשמו אירועים חריגים במהלך הלילה. "ההיערכות והמוכנות לקראת הסערה הוכיחו את עצמם", נמסר מהעירייה.

בהרצליה נערכו מבעוד מועד למזג האוויר הסוער. כחלק מההיערכות, בוצעו עבודות גיזום של ענפים הנוטים ליפול ועצים הצומחים בסמוך לקווי מתח גבוה, בוצע ניקוי קולטנים, איסוף גרוטאות ואשפה, חיזוק שלטים וכדומה. מהעירייה נמסר גם כי צוותי העירייה תודרכו ונקבעו כוננויות ושהעירייה נמצאת "במצב מוכנות למזג אוויר קיצוני", בין השאר עם מכונות שאיבה, מנופי גיזום, טרקטורים וגנרטורים לחירום. גם המוקד העירוני תוגבר וכך גם השיטור העירוני. האגף לשירותים חברתיים נערך לטיפול בקשישים ובעלי צרכים מיוחדים.

גם במשטרה העבירו הנחיות לנהגים והודיעו כי יפורסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. הומלץ לציבור להיות קשוב לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים הפועלים ופרוסים בשטח. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מיידית – יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100. במשטרה הוסיפו כי "לאור ניסיון העבר, ניתן לצפות כי מזג האוויר הסוער יגרום גם לחסימות צירים, הצפות ושיטפונות ברחבי הארץ. הערכות המשטרה כוללת תאומים שונים והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר, וזאת בכדי למנוע ולטפל יחד עם הגורמים הרלוונטיים במפגעי בטיחות שונים שעלולים להוביל לפגיעה בשלומם של כלל משתמשי הדרך".

אתמול אמר חזאי חברת מטאו טק, נחום מליק, כי מזג האוויר ברוב חלקי הארץ וכך גם בהרצליה ובסביבה צפוי להיות בימים הקרובים סוער וגשום, ומזג האוויר יירגע רק ביום שישי אחר הצהריים. מליק ציין כי היום "הגשם יתחיל אחר צהריים ובערב, מלווה בסופות רעמים. ביום חמישי יהיה מזג אוויר גשום וסוער כל היום. צפויות כמויות גשם גדולות וקיים חשש להצפות. יהיה גם קר. ביום שישי ימשיך להיות גשום וקר והיחלשות הגשמים צפויה ביום שישי אחר הצהריים, עם פחות גשם. ביום שבת מזג האוויר עדיין יהיה קר עם גשם לסירוגין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר