המיכלים שהוצבו בחניון העירייה באחד העם 21
המיכלים שהוצבו בחניון העירייה באחד העם 21

"ריח של צואה, אי אפשר לנשום": ההפתעה שהשאיר סניף רמי לוי לדיירים בבניין השכן

הדיירים באחד העם 21 טוענים שעובדי הסניף הסמוך הציבו מיכלים להפרדת שומנים בחניון הבניין הנטוש, שנמצא בבעלות העירייה. ברמי לוי מכחישים: "מטרדי הריח אינם שייכים אלינו". העירייה: "הורנו לרמי לוי לפרק את המתקן"

פורסם בתאריך: 29.12.19 08:14

דיירי הבניין ברחוב אחד העם 21 בהרצליה מתלוננים על כך שהם סובלים, מזה חודשים רבים, מריח חריף של ביוב מחניון הבניין שנמצא בבעלות העירייה. לטענתם, מקור הריח הוא במיכלים להפרדת שומן, שהציבה לטענתם חברת רמי לוי שמפעילה את המרכול הסמוך לבניין המגורים. ברמי לוי מכחישים (ראו תגובתם בסוף הידיעה). בעירייה אומרים שדרשו מבעל העסק לפנות את המתקן.

"כבר כמה חודשים שיש ימים בבניין של ריח מאוד חריף שבא והולך", אומרת חברת ועד הבניין, "השתגענו ממקור הריח. הלובי של הבניין חולק קיר עם המחסן של רמי לוי, איפה שפחי האשפה שלו נמצאים, והיינו בטוחים שזה משם, למרות שזה ריח של ביוב חריף. לפני כמה שבועות אחד הדיירים ירד לחניון הנטוש, שנמצא בבעלות העירייה, כדי לברר את מקור הריח לאחר שחשד שהריח הגיע משם. המקום עצמו מלא בפסולת בנייה, ובמכוניות נטושות שיושבים שם כבר שנים. יש שם צחנה ואי אפשר לנשום. הוא הבחין במיכלים עצומים שהיוו את מקור הריח, והיה ניתן לראות שחיבור המיכלים נעשה בצורה ארעית עם כמה צינורות לבניין הסמוך, בו נמצא סניף רמי לוי. הם פשוט עקפו את מערכת הביוב של הבניין, ועשו חיבור פרטי משלהם. הרצפה הייתה ספוגה בנוזלים מצחינים".

איך הריח השפיע על איכות החיים שלכם בבניין?

"הדבר נעשה ללא אישור הדיירים וללא ידיעתם. מחד העירייה טוענת כל הזמן שהיא מנהלת הליכים משפטיים מול רמי לוי, ומאידך בנכס של העירייה, הונחו המיכלים האלה. בכל פעם שבה דיברתי עם מנהל התפעול של רמי לוי שהגיע למקום הוא אמר שהם יטפלו בזה, אבל לא קרה כלום. החניון הוא נכס של העירייה, והמיכלים האלה מהווים סכנה תברואתית. מסביב לבניין יש ריח של צואה. הילדה הקטנה שלי סותמת את האף איך שהיא נכנסת ללובי, ולא יכולה לנשום. לפני שנתיים סיימנו שיפוץ בעלות של מיליון וחצי שקלים. אתה עולה במעלית, אתה לא יכול לנשום, זה פשוט זוועה. אני גרה בקומה רביעית, ואני עדיין מריחה את הריח. וזה לא רק הריח. זה זיהום שהילדים שלנו נושמים. המקום סגור ללא אוורור. על העירייה לפנות את המיכלים, ולטהר את החניון מהמפגע התברואתי".

אחד המיכלים שהוצבו בחניון העירייה באחד העם 21

"לא יכול להיות שהעירייה לא תאפשר לדיירי הבית ותושבי העיר להחנות בחניון במרכז העיר", אומר דייר נוסף, "אבל תתן לרמי להכניס מפגע כזה לחניון".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "סניף רמי לוי פועל ללא רישיון משפטיים האפשריים למניעת המטרד. נרשמו עשרות קנסות לעסק בגין עבירות שונות, עד כדי החרמת סחורה. בימים אלו הגישה העירייה כתב אישום בבית משפט כנגד הפעלת העסק ללא רישיון. עם היוודע דבר הצבת מתקן להפרדת שומן בחניון הנטוש שמתחת לבניין, הורתה העירייה לבעל העסק לפרק את המתקן, לנקות את המקום ולהחזיר מצב לקדמותו"

מחברת רמי לוי נמסר בתגובה: "מטרדי ריח ואשפה הקיימים במקום אינם שייכים אלינו. רמי לוי בשכונה מקפידה על קיום הוראות משרד הבריאות והרשויות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר