בית ספר הנדיב. צילום עזרא לוי
בית ספר הנדיב. צילום עזרא לוי

המיצ"ב בהרצליה: רק 30 אחוז מתלמידי הנדיב ניגשו למבחן

גם בבתי ספר אחרים נעדרו היום תלמידים מהלימודים כדי לא לגשת לבחינות, שנערכו כסדרן. ליאור לזר, חבר הנהגת ההורים בהרצליה שחזרה בה מהקריאה לא לשלוח תלמידים למבחן: "מבחינתנו, השגנו ההישג"

פורסם בתאריך: 5.3.19 19:12

רק 30 אחוז מתלמידי כיתות ה' בבית הספר היסודי הנדיב בהרצליה ניגשו היום לבחינת המיצ"ב בשפה שהתקיימה היום (שלישי) בקרב תלמידי כיתות ה' ו-ח' ב-11 בתי ספר בעיר. גם בבתי הספר בר אילן, הנדיב, ברנר, לב טוב, ושז"ר נעדרו תלמידים משכבת ה' כדי לא להיבחן במיצ"ב, אך במספרים נמוכים יותר. כל זאת למרות הודעת הנהגת ההורים ביום ראשון, לפיה היא חוזרת בה מהקריאה להורים בהרצליה שלא לשלוח את ילדיהם למבחן. למרות הנוכחות הנמוכה, התקיימו מבחני המיצ"ב כסדרם.

נזכיר כי לפני כשלושה חודשים יזמה הנהגת ההורים העירונית הרצליה מחאה נגד בחינות המיצ"ב במתכונתן הנוכחית, יוזמה שהכתה גלים והפכה ממקומית לארצית ואומצה על ידי פורום ועדי ההורים היישוביים. יחד עם זאת, בעקבות פגישה שהתקיימה בין נציגיה לבין גורמים במשרד החינוך, הקפיאה הנהגת ההורים את המאבק. "ממשרד החינוך פנו אלינו וביקשו שנעצור את המחאה לטובת בדיקה מחדש של המבחנים על ידי ועדה משותפת של משרד החינוך וההורים שתוקם בימים הקרובים", סיפרו גורמים בהנהגת ההורים, "הסכמנו, לאחר דיונים לא פשוטים, לעשות כן עבור בחינת המיצ"ב בשפה אשר נערכה היום, תוך שאנו נשארים עם אצבע על הדופק ובודקים שאכן תהיה התקדמות בנושא כבר בשבועות הקרובים".

נציגת הנהגת ההורים בבית הספר היסודי הנדיב אמרה: "כ-70 אחוז מהתלמידים לא הגיעו היום לבית הספר. חלק מהתלמידים שהגיעו להיבחן צוידו על ידי ההורים בבקשה שלא להיבחן במבחנים. למרות זאת, התקיימו המבחנים. על אף שהוסבר לתלמידים ולהורים שהתלמידים יכולים להגיע לבית הספר בתום המבחן, בשעה 12:00, התלמידים לא הגיעו. הנתון מדבר בעד עצמו. ההורים אצלנו חושבים שהמיצ"ב הוא לא כלי ולא מדד שיכול להעריך את בית הספר. הוא לא מהימן, אפקטיבי ומקצועי והם חושבים שמשרד החינוך צריך לבנות כלי מדידה אחר".

יו"ר ועד ההורים של בית הספר היסודי שז"ר ונציגת בתי הספר היסודיים של הנהגת ההורים העירונית אדווה גוהר אמרה: "כ-40 אחוז משכבת ה' לא הגיעו היום לבית הספר. האחוזים היו הרבה יותר גבוהים אם התלמידים היו יכולים להגיע לבית הספר ולא להיבחן. השינוי נעשה ברגע האחרון והוחלט שכל מי שמגיע חייב להיבחן. נתנו להורים את האפשרות לבחור אם לשלוח את ילדיהם לבית הספר ולהיבחן במיצ"ב או לא. לא השבתנו את בית הספר. אכן ישנם בתי ספר בהם רוב הילדים נבחנו, בעוד בבתי ספר אחרים מספר הילדים שלא נבחנו הפך את הבחינה ללא רלוונטית. הורים, אלו וגם אלו, הראו לילדים שיעור אמיתי בדמוקרטיה וכבר בכך עשו שינוי. המטרה כרגע היא לתת למשרד החינוך לטפל בעניין כמו שהוא הבטיח לנו – להקים ועדה משותפת עם ההורים שאמורה להתכנס בימים אלו, אם זה לא יקרה בחודש הקרוב וזה לא יתקדם לאן שאנחנו רואים לנכון, לקראת המבחנים שמתקיימים במאי, נחזור למחאה ואם נצטרך אף ביתר שאת".

ליאור לזר, יו"ר ועד ההורים ביוחנני ונציג של הרצליה בפורום ועדי ההורים היישוביים: "אני רוצה להזכיר כי לפני שנה ושנתיים דרשנו להיות בצוות יחד עם משרד החינוך בענייני המיצ"ב, ומנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי, ומנכ"ל המשרד, אמרו שאלה ענייני פדגוגיה ואין מקום להורים להתערב בעניינים אלה. פעם ראשונה שהמערכת מוכנה לתת להורים דריסת רגל בנושא פדגוגיה. מבחינתנו, השגנו ההישג. משרד החינוך קודם כל הכיר בזה שיש בעיה עם מבחני המיצ"ב במתכונתם הנוכחית, דבר שני, הוא בא והכיר בזה שחובה לעשות את השינוי לקראת שנת הלימודים הבאה. דבר שלישי, הוא נתן להורים מקום בוועדה להשמיע את כולם ולהיות בין מקבלי ההחלטות ואיך ייראה המיצ"ב הבא. מבחינתנו, אנחנו שמים וי אחד גדול".

אם ברור למשרד החינוך שיש לעשות שינוי, למה לא מבטלים את מבחני המיצ"ב כבר מעכשיו? למה אתם מאפשרים להכנות למיצ"ב להימשך ולמבחני המיצ"ב להתקיים למרות התנגדות של הורים וגם שלכם?

"מכיוון שאנחנו נגד אנרכיה ומתוך אזרחות טובה, באנו וקיבלנו את הצעת הממונה על המחוז. אנחנו בעד הידברות ואנחנו עושים את המאבק הזה מתוך רצון להביא הישג אמיתי לילדי ישראל. אם אפשר להביא את ההישג הזה באמצעות ועדה שתהיה משותפת למשרד החינוך ולההורים, ובאמת נחולל שינוי אמיתי בנושא המיצ"בים לקראת כל השנים הבאות, אז מבחינתנו אנחנו משיגים את שלנו. המטרה שלנו היא לא לשבש את הלימודים במערכת החינוך. זה רק אמצעי. המטרה היא לשנות את מבחני המיצ"ב. גם משרד החינוך יודע שעכשיו לא תהיה ברירה לשנות אותם. אנחנו יודעים שנשיג את המטרה הזאת ואנחנו לא צריכים את הכלי הזה כרגע".

 איך ההורים הגיבו להחלטה של הנהגת ההורים העירונית ושל פורום ועדי ההורים היישוביים לקיים את מבחני המיצ"ב היום?

"חלק מההורים שלחו את הילדים וחלק לא. אני מאוד מבין את ההורים שלא שלחו את הילדים ושלא מוכנים שהילדים שלהם יהיו עדיין שפני ניסיון של מערכת החינוך. הילדים שלנו הם לא עכברים במעבדת ניסוי. מצד שני, אני מברך את משרד החינוך שהתעשת, גם אם מאוחר מדי, והבין שהדרך זה להיכנס לדיאלוג אמיתי מתוך רצון כן ואמיתי לבוא ולשנות את מבחני המיצ"ב".

 מה יהיה שונה השנה בעניין מבחני המיצ"ב?

"לפי החלטה של מערכת החינוך לפני כשבועיים, ציוני מבחני המיצ"ב הנוכחיים לא אמורים להיות מפורסמים מחוץ למערכת, בניגוד למה שהיה בשנה שעברה. זה כבר הישג מכיוון תוצאות המיצ"ב הפכו למדדי נדל"ן ומכלי מדידה ראוי שאמור לשרת את המערכת זה הפך לכלי מסחרי-כלכלי שבא לשרת את איילי הנדל"ן. ברגע שזה לא מפורסם ולא משווה בין בתי ספר שונים, אז רמת ההתכוננות ורמת תשומת הלב לזה יורדות".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פדלון ונוחם מהעיריה הרסו את החינוך בהרצליה. בושה וחרפה – לקחת עיר משגשגת ולדרדר אותה בחינוך, בפקקים, בדיוק, בניקיון… פדלון לך הביתה פושע!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא להגיע למיצב בשכונה שבא ציני המיצב מראש הם גבוהים זה לא חוכמה.
    בשכונה יש תחרות בין 3 בתי ספר אחד קרוב לשני, הנדיב, נבון ובן צבי.
    האוכלוסיה מבוססת ומעמד בינוני גבוה, וציוני המיצב הם גבוהים.
    השאלה מה קרוב השכונות הפחות מבוססות, בהן ציוני המיצב בשנים הקודמות היו נמוכים.
    בתי ספר אלו ממשיכים להיבחן, הציונים שלהם בהשוואה לציונים בהנדיב והאחרים לא יוכלו להיות בעלי השוואה, ושוב יתקיים מעגל קסמים שבו מגיעה אוכלוסיה חזקה לאזור הנדיב על סמך פרסומי המיצב באתרי הנדלן.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר