פיצוץ נפצים ביד התשעה (פינת הרחובות הר סיני ורביבים)

המשטרה עיכבה לחקירה בן 15 בחשד להחזקה ושימוש בנפצים. הנער שנפצע בשבת נותח בידו

הקטין שוחרר בתום החקירה למעצר בית. במשטרה אומרים שיש היכרות בינו לבין הנער שנפצע אתמול באורח בינוני מנפץ ועדיין מאושפז. בתוך כך מתלוננים תושבים ברחבי העיר על תופעת הנפצים ועל אוזלת ידן של המשטרה והעירייה למיגור התופעה

פורסם בתאריך: 16.2.20 17:20

תושבים בשכונות נווה עמל, יד התשעה והרצליה הירוקה מתלוננים על פיצוצי הנפצים שנשמעים בשכונות יום וליל. הם מספרים על תופעה שחוזרת מדי שנה ומתלוננים על אוזלת ידן של המשטרה והעירייה במיגור התופעה. אתמול (שבת), עם פציעתו של נער בן 13 באורח בינוני בגפיו, כתוצאה מנפץ שהתפוצץ ברחוב בן גוריון, גברה התרעומת בקרב התושבים. "אולי עכשיו, אחרי שנער נפצע מנפץ, יתעוררו הרשויות. המשטרה יודעת לעבוד רק כשיורדת לילד אצבע".

בתוך כך, מבית החולים שיבא בתל השומר, לשם הובהל הנער שנפצע, נמסר כי הוא נפצע בידו הימנית, נותח והוא ממשיך להיות מאושפז בבית החולים. היום (ראשון) הודיעה המשטרה שחוקרי נוער עיכבו אתמול לחקירה בן 15 תושב הרצליה בחשד לשימוש והחזקה של נפצים. גורם במשטרה אמר שבין הנער שנפצע לקטין שעוכב לחקירה יש היכרות. "הקטין עוכב לחקירה כשברשותו נפצים מהסוג שגרמו לפציעה של הנער בשבת ברחוב בן גוריון. בתום חקירתו שוחרר הנער למעצר בית והחקירה נמשכת", מסרה המשטרה.

נפצים מהסוג שגרמו לפציעת בן ה-13 במוצ"ש בהרצליה. צילום משטרת ישראל

נפצים מהסוג שגרמו לפציעת בן ה-13 במוצ"ש בהרצליה. צילום משטרת ישראל

אירוע חמור: בן 13 נפצע באורח בינוני מפיצוץ נפץ בהרצליה

"ביום חמישי בערב נערים זרקו נפצים ביד התשעה, ליד הכיכר בפינת הרחובות הר סיני ורביבים", מספר אחד התושבים, "התקשרנו למוקד 100 עשרות פעמים וידוע לי שאנשים נוספים פתחו קריאות על האירוע. בשעה 22:00 זיהינו קבוצה של נערים ומסרנו את מיקומם המדויק תוך שאנו מעבירים סרטונים ותמונות למוקד 100 באמצעות קישור שהם שלחו לנו. למרות כל האמור, המשכנו לשמוע פיצוצים רבים וכעבור שעה וחצי התקשרנו לבדוק האם הניידת הגיעה ונאמר לנו שלא יצאה ניידת למקום. הם פשוט מתעלמים מהקריאות באופן שיטתי למרות שהם יודעים בדיוק במי מדובר. אם הם כן מגיעים הם עושים רעש של סירנות ואז הילדים בורחים או זורקים עליהם נפצים וכך ממשיך המשחק. הילד שנפצע אתמול מנפץ הוא לא הראשון ולצערי לא יהיה האחרון. לעיריית הרצליה ומשטרת ישראל יש אחריות אישית לכך. אנחנו שוקלים להגיש תביעה נגד משטרת ישראל ועיריית הרצליה שמתרשלים בעבודתם ונמנעים מלטפל בבעיה. נגרמו לנו נזקים רבים כתוצאה מכך".

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים התלוננו כי באיזור שכונת הרצליה הירוקה ומתחם אשרמן התפוצצו נפצים בשעות הלילה של יום חמישי ללא הפסקה. כתוצאה מכך הילדים נכנסו לחרדות, בכו ולא הצליחו להירדם, גם כשהחלונות היו סגורים. תושבים אחרים סיפרו שהתלוננו במשטרה על ילדים שזורקים נפצים על מכוניות לפני הפנייה לשכונת יד התשעה והתריעו שהדבר עלול לגרום לתאונה. "לא מדובר בנפצים הקטנים שהיו פופולריים כשאנחנו היינו ילדים", אומר אחד התושבים, "כיום מדובר בחומרי נפץ משמעותיים וגדולים הרבה יותר. ככה בטח מרגישים בעזה בזמן התקפה של חיל האוויר".

תושב יד התשעה שמוליק ניסים אומר שהמשטרה דווקא הגבירה את הנוכחות בשכונה מה שגרם להפחתת התופעה. "בעקבות נוכחות המשטרה ביד התשעה מספר פיצוצי הנפצים ירד בצורה דרסטית, למרות שנכון להיום זה עדיין לא מצב שמאפשר חיים נורמליים ועדיין נשמעים לא מעט פיצוצים בשכונה ולא רק אצלנו אלא כמעט בכל רחבי העיר", הוא אומר, "בשבת היתה ירידה משמעותית בפיצוצים, אני מניח שהנערים שמשחקים עם הנפצים רובם שומרי שבת. אנחנו סובלים מהפיצוצים האלה כל שנה. בשלוש שנים האחרונות ראש העירייה הביע רצון רב למגר את התופעה אבל אין אכיפה מספקת של משטרת ישראל. אותנו מעניין שיפתרו את הבעיה. אולי עכשיו אחרי שנער נפצע יעשו משהו".

מנהל משמר השכונה בנווה עמל כתב בפייסבוק ובקבוצות הוואטסאפ השכונתיות: "תופעת הנפצים הינה תופעה מסוכנת ומדאיגה, לצד הסכנה של פגיעה ממשית בזורקי הנפצים וסביבתם הקרובה (כבר דווח על נערים שאיבדו כף יד או את ראייתם), היא מובילה גם לזריעת בהלה אצל נהגים ואף עלולה להוביל לתאונה. עוצמת הרעש פוגעת בנוסף וללא כל התחשבות בזקנים, נשים הרות ותינוקות ולא פחות חשוב בהלומי קרב החיים בקרבנו. במרדף אחר המפגעים, המשטרה והשיטור העירוני משקיעים וישקיעו המון זמן ומשאבים. המשטרה עצרה ותעצור את מי שיתפס או יתועד זורק נפצים, אני סמוך ובטוח שגופים אלו עושים את המקסימום למגר תופעה זו. כמו כן, אנחנו ב משמר השכונה נווה עמל נדאג לדווח ולתעד אירועים מיידית בזמן המשמרת. כל שנדרש מכם הוא: ודאו היכן ילדכם מעביר את הערבים שלו, לנו כהורים אחריות לכך שילדינו לא מסתבכים בצרות, על כל אירוע נפצים שאתם עדים לו אנא תעדו ודווחו ל-100, מספר הקריאות יכתיבו את פעולות המשטרה בשכונה".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון מסר בתגובה: "עיריית הרצליה מנהלת בשבועות האחרונים מאבק כנגד השימוש בנפצים – באמצעות אכיפה מוגברת של השיטור העירוני, בהסברה במדיה ובמערכת החינוך – עם זאת, אני חוזר וקורא לכם, ההורים – היו גם אתם ערניים ומעורבים בנושא השימוש בצעצועים מסוכנים, הסבירו לילדיכם את הסכנות ואת הנזק הנורא שבמשחקים אסורים אלו. גלו אחריות ועזרו לנו להפסיק את התופעה המסוכנת".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "השימוש בנפצים, חזיזים ושאר אמצעי הפירוטכניקה הינו שימוש באמצעים מסוכנים הן למשתמשים והן לסביבה הרחבה יותר וזאת בנוסף למטרד ולבהלה שהדבר מייצר. המשטרה פועלת נגד התופעה במגוון אמצעים, גלויים וסמויים: החל בפעולות מניעה והסברה בקרב הנוער בבתי הספר, במתנסים וכדומה והמשך בפעילות אכיפה נגד בתי עסק וגורמים אחרים אשר מוכרים את האמצעים המסוכנים הללו. בנוסף, מבצעת המשטרה פעילות אכיפה גלויה וסמויה נגד אלו המשתמשים באמצעים המסוכנים הללו תוך שהם פוגעים באיכות חיי התושבים ומעבר לכך מסכנים את עצמם ואת סביבתם. משטרת ישראל קוראת להורים לגלות מעורבות וערנות בנושא השימוש בצעצועים מסוכנים ולהסביר לילדים את הסכנות והנזקים העלולים להיגרם ממשחקים אסורים אלו. זכרו: מדי שנה נפצעים בישראל עשרות ילדים ובני נוער כתוצאה משימוש בצעצועים מסוכנים. צעצועים מסוכנים אינם משחק ילדים והשימוש בהם אסור, מסוכן, עלול לגרום לפגיעות גופניות, למטרד ולבהלה בקרב הציבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מוקי

    צריך לתפוס את מי שמוכר את זה ולייבש לו את הצורה מכל הכיוונים כולל קנס של מיליון שקל .זה מתחיל בנפצים נגמר במועני חבלה .

  2. יפה

    השיטור העירוני והמשטרה נותנים יד לעבריינים להתרחב ולהתפשט בכל העיר מנסיון כותבת בושה לשומרי החוק

  3. גלית

    נפצים אינם צעצועים !!! הם בדיוק כמו אקדחים כלי מלחמה. גם מהם נפצעים !.
    היכן ההורים ?!? .

  4. אמא עם אחריות

    להורים לא איכפת איפה מסתובב הילד שלהם. "אני הולך לחבר" ואין שאלות או בדיקה. ואם יש נפצים בבית, מי בודק בכלל. הכל פרוץ והכל מותר עד שהילד יחזור ללא עין או יד.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר