דגלי גאווה בהרצליה. צילום באדיבות דוברות העירייה
דגלי גאווה בהרצליה. צילום באדיבות דוברות העירייה

נפלה ההצעה להנפיק "תעודת משפחה" בהרצליה שהיתה מאפשרת ללהט"בים לקבל הכרה עירונית

סגן ראש העירייה ממרצ ויו"ר ועדת שיוויון, סובלנות וגאווה, עופר לוי, שהצביע נגד ההצעה, טען שהוא כבר מקדם את הנושא ושהצעת חברי האופוזיציה פופוליסטית. חבר המועצה איל פביאן: "מי אמר שהוא עובד על זה? למה הוא לא העלה הצעה נגדית? ההצעה עלתה לראשונה כבר בינואר"

פורסם בתאריך: 19.7.20 08:58

חברי מועצת עיריית הרצליה הצביעו בישיבת המועצה ביום חמישי נגד הצעת חברי האופוזיציה לפיה העירייה תנפיק "תעודת משפחה", שתאפשר לזוגות ומשפחות מסוגים שונים, כולל זוגות מאותו המין, לקבל הכרה ככאלה ברמה העירונית.

מדובר ביוזמה שהעלו חברי המועצה איל פביאן ("החופש לבחור") ורונן וסרמן ("יש עתיד") יחד עם חברי סיעת "קהילה, צעירים וסביבה נטו". הצביעו נגד: ראש העירייה משה פדלון, סגניתו איה פרישקולניק ואיתי צור (סיעת חזון וניסיון), סגן ראש העיר עופר לוי ויוהנתן יסעור (מרצ), משה ועקנין (ש"ס), צבי וייס (הבית היהודי), דנה אורן (דרך חדשה) ואורן אוריאלי (דרך החינוך).

הצעה דומה נפלה כבר בחודש ינואר האחרון לאחר שהמתנגדים טענו שמדובר בהצעה פופוליסטית ושמי שאמור לטפל בנושא כזה היא הכנסת. עברו שבעה חודשים ובינתיים ערים אחרות בארץ, בהן רמת השרון, אישרו בתחומיהן את תעודת המשפחה. הפעם, הנוסח שהובא למועצת העיר זהה, למעט שינויים סמנטיים, לזה שעבר בעיר השכנה רמת השרון. ההצעה נפלה לאחר שסגן ראש העירייה עופר לוי מסיעת מרצ, יו"ר ועדת שיוויון סובלנות וגאווה, טען כי מדובר בנושא שהוא כבר מקדם יחד עם מנכ"ל העירייה.

עופר לוי

"ההצעה של החברים שלי באופוזיציה היא הצעה שהם חייבים להעלות כי אין להם משהו אחר לעשות, הם חייבים להיות בתודעה", אומר לוי לצומת השרון, "אני עובד על נושא תעודת המשפחה בשיתוף עם מנכ"ל העירייה וגורמים נוספים וכבר הגשתי נייר עמדה. תהיה תעודה גם למי שזה פרק ב' שלהם בחיים, לחד הוריות ולכל סוגי המשפחות, ולא רק להט"בים".

אבל הנושא לא קודם מאז חודש ינואר.

"בהרצליה נתנו עדיפות לטיפול במצב החירום בשל הקורונה".

לא היה קל יותר אם היית מגיש הצעה נגדית ביום חמישי האחרון?

"אני לא צריך לתת להם הצעה נגדית, אני עובד על זה. האופוזיציה לא קובעת את סדר היום אלא הקואליציה. אני סגן ראש עיר ואני לא הולך אחרי הפופוליסטיות שלהם. אני עובד על זה. זה יהיה. כיו"ר הוועדה לשוויון, סובלנות וגאווה עשיתי דברים שמעולם לא נעשו בעיר. שלא ילמדו אותי מה עושים. יש אנשים שמעל עשור היו חברים בקואליציה ולא דאגו לזה. פתאום כולם מודאגים".

"מי אמר שהוא עובד על זה?", אומר מנגד פביאן, "אם הייתי במקומו של לוי אז או שהייתי מביא את זה לאישור הרבה קודם או שהייתי בא עם התוצאה של העבודה שלי למועצת העיר, מעלה הצעה נגדית ומעביר אותה. אבל הוא לא עשה את זה. חוץ מזה, מה יש לעבוד על זה כל כך הרבה זמן? בינואר כבר הצענו פרקטיקה פשוטה – לקחת הסכמים של ידועים בציבור בישראל או של נישואים בבתי כנסת קונסרבטיביים שבית המשפט הכיר בהם ושהעירייה גם תכיר בזה. אפילו הצענו שכחלק מהשירות העירייה תשכור עורכי דין בשירות מסובסד. ברמת השרון לקחו את עורכי הדין של מנגנון הבוררות של חברת המתנ"סים שלהם. אין פה שום חידוש. לא ממציאים כלום".

איל פביאן

איל פביאן

בעמוד הפייסבוק שלו כתב פביאן: "אז בינתיים מתעסקים כרגיל בנראות וספינים תקשורתיים כי טוב מראה עיניים. חברים, שלא יהיה לכם ספק, אני מצדיע למארגני החתונות על המרפסת של העירייה, בהחלט יוזמה יפה שאנחנו תומכים בה, אבל מחייך בצער כשמפרסמים אותה כדי למתן את תגובת הציבור להחלטה של מועצת העיר להצביע נגד הכרה בזכויות עירוניות של משפחות שלא במבנה המסורתי… ההתקרנפות וקבלת 'פירורים' מן השלטון, והשהייה בקואליציות לא טבעיות של מפלגות כמו מרצ עם ש"ס, דגל התורה והבית היהודי ואחרים, היא דרך פעולה לא הכרחית בהרכב סיעות מועצת העיר הרצליה. אפשר וצריך גם אחרת".

יו"ר רשימת יש עתיד יריב פישר אמר: "שוב ושוב מרצ מצביעים נגד הערכים והעקרונות של המצביעים שלהם. חבל שבגלל פוליטיקה קטנה ואגו פוגעים בקהילה. הרוב החילוני היה יכול להצביע על ההחלטה בגאווה ושוב מרצ איכזבו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. פוטו לוי

    אם האופוזיציה היתה נותנת לעופר לוי להצטלם, ההצעה היתה עוברת!

  2. עמוס

    הדבר היחיד שמענין את עופר לוי הוא המשכורת בכל ראשון לחודש.
    כל הערכים לעזאזל.

  3. מצביעים נגד מרצ בכיר

    בחיים לא מצביע למרצ עוד פעם. חשבתי שמרצ זה ליבראלין מסתבר שזה קבוצה של ליכוד ז׳ שמחפשים תפקידים, תקציבים ותארים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר