המרינה בהרצליה. צילום ניר קידר
המרינה בהרצליה. צילום ניר קידר

מיזם התחבורה הציבורית בשבת: מה באמת היה בפגישה בין פדלון וחולדאי?

סגן ראש העירייה עופר לוי: "ביקשנו שהמסלול יעבור בסמוך לחופים", גורם בכיר בעירייה שנכח בפגישה: "התחושה שלוי לא נכח בישיבה. ראש העירייה ביקש לבחון את ההיבטים המשפטיים של מספר סוגיות עקרוניות שעדיין אינן פתורות"

פורסם בתאריך: 5.11.19 18:44

היום בצהריים התקיימה פגישה בין ראש עיריית הרצליה משה פדלון לבין ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בעניין הצטרפותה של הרצליה ליוזמה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. "ישבנו אצל חולדאי עם גורמים מקצועיים של שתי העיריות והציגו לנו את הפרטים, שחלקם דורשים שינויים ותיקונים מבחינתנו", אמר סגן ראש עיריית הרצליה עופר לוי, שנכח בפגישה יחד עם מחזיקת תיק התחבורה בהרצליה דניאל אייזנברג-צדיקים, "אחד השינויים שביקשנו הוא שהמסלול יעבור בסמוך לחופים. בימים הקרובים הגורמים המקצועיים יישבו על התוכנית ויעבירו טיוטות לעיריית תל אביב לתיקונים עד שתגובש התוכנית ואז נקבל החלטה אם אנחנו מצטרפים או לא. בסופו של דבר מי שצריך לאשר את זה זה אנחנו – העירייה. אני מקווה שזה יצא לפועל. הדבר שהכי חשוב לנו הוא שיהיה מענה של תחבורה בשבת לתושבים שצריכים את השירות הזה. המטרה היא לא להתריס ולכבד את המגזר הדתי. המיזם הזה גם לא ימותג עם המילה שבת כדי לא לפגוע בציבור הדתי".

עופר לוי

גורם בכיר בעירייה, שנכח בישיבה היום, מסר לצומת השרון כי "התחושה העולה מקריאת הדברים שמסר סגן ראש העיר היא כי כאילו נכח בישיבה אחרת לגמרי, וכי הנושאים שציין מר לוי לא נידונו כלל בישיבה. הישיבה היתה ישיבה תכליתית, מקצועית שבמסגרתה ראשי הערים דנו בתוכנית התפעולית של קווי המטרופולין כולו והרצליה בפרט. ראש עיריית הרצליה ביקש לבחון את ההיבטים המשפטיים של מספר סוגיות עקרוניות שעדיין אינן פתורות, ביניהן: אופן ההתקשרות עם הזכיין במכרז של תל אביב ועצם ההיתכנות של העברת התקציבים מרשות אחת לאחרת לצורך תפעול הפרוייקט".

משה פדלון. צילום עזרא לוי

נזכיר כי עיריית תל אביב, המקדמת יוזמה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת במטרופולין גוש דן, חשפה את תוואי הנסיעה המתוכנן לשבעה קווים אפשריים שיפעלו במטרופלין, אחד מהם הוא "הקו הסגול", המחבר בין הרצליה לתל אביב. נבהיר שעיריית הרצליה טרם אישרה את השתתפותה במיזם. המיזם אמור להתחיל לפעול בעוד כשלושה שבועות, ב-22 בנובמבר, כשבינתיים הצטרפו למהלך עיריות גבעתיים, קריית אונו ורמת השרון. כעת מנסים בעיריית תל אביב לרתום למיזם גם את עיריות רמת גן, הוד השרון וכאמור הרצליה. שעות הפעילות של הקווים הן ביום שישי מכניסת השבת ועד לשעות 1:00-3:00 לפנות בוקר וביום שבת מהשעה 9:00 בבוקר ועד צאת השבת. אמורים להיות שני קווים בשעה, השירות יינתן כרגע ללא עלות ומתנהל בתיאום עם כל רשות.

הקו האפשרי מהרצליה לתל אביב אמור לחבר בין מרינת הרצליה לנמל יפו, ולעבור דרך רמת השרון. מסלול הנסיעה מכיוון הרצליה אמור לצאת מהמרינה לכיוון מזרח, דרך שדרות אבא אבן ועד למחלף הסירה ומשם להתחבר לשדרות שבעת הכוכבים. משם ממשיך המסלול לרחוב ויצמן עד למרכז הרצליה, פינת הרחובות סוקולוב ובן גוריון. משם ממשיך המסלול על בן גוריון לכיוון דרום עד שיתחבר לרחוב סוקולוב ברמת השרון, לחצות את כביש מספר 5 ולהכנס לתל אביב דרך השכונות הצפוניות, צהלה ותל ברוך. משם הוא יגיע לפארק הירקון וימשיך מערבה על שדרות רוקח ואז, דרך רחוב אבן גבירול, למרכז תל אביב ועד לנקודת הסיום של הקו בנמל יפו. המסלול הוא כאמור בגדר הצעה ויכול להשתנות, או לא לפעול כלל, הכל בהתאם להחלטה משותפת של עיריית תל אביב ועיריית הרצליה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר