שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

קריית המסלול: התושבים, העירייה והטייסים הגישו התנגדויות לתוכנית

חיבור לתשתיות והפחתה של מספר הדירות: הוגשו התנגדויות לתוכנית הענק בשטח שדה התעופה בהרצליה

פורסם בתאריך: 18.2.20 15:29

כ-350 תושבים מהרצליה חתמו על התנגדויות לתוכנית קריית המסלול ואליהם הצטרפו ביום שישי האחרון 200 עובדי ומשתמשי שדה התעופה הרצליה. בתוך כך הגישה גם העירייה התנגדות לתוכנית, ודרישה מרכזית לפתרון לתשתיות כמו גם דרישה להפחתה במספר יחידות הדיור.

כבר יותר משבוע שפעילי מטה המאבק לבינוי שפוי ופעילי השכונות של צפון הרצליה המתנגדים לתוכנית קריית המסלול מקימים דוכני החתמה ואוספים חתימות של תושבים על התנגדויות לתוכנית. ביום שישי האחרון הם אספו חתימות בדוכנים שהוקמו בשכונות צפון הרצליה. מבצע החתמה נוסף התקיים בקרב קהילת שדה התעופה הרצליה על ידי הטייס ותושב העיר רן פסקל באמצעות עורך הדין דניאל צ׳רטוק ובעידודו של חבר המועצה איל פביאן. לדבריו של פסקל, 200 אנשים מכל קצוות הארץ, בהם טייסים, מדריכי טיסה, מכונאים, עובדי מנהלת השדה ועוד, הצטרפו למאבק התושבים נגד תוכנית הבניה המתוכננת על שטח שדה התעופה וחתמו על ההתנגדויות לתוכנית. "לא ניתן למחדל שדה דב לחזור על עצמו", אומר פסקל.

נזכיר שלפי התוכנית של הוותמ"ל, שהופקדה להתנגדויות לפני כחודש וחצי, יקומו בשטח שדה התעופה 1,650 יחידות דיור בבניינים שיתנשאו לגובה של 25-10 קומות בשטח שדה התעופה. התושבים שמתנגדים לתוכנית טוענים שהתוכנית מפקיעה את היכולת של הרשות העירונית לתכנן את העיר בשיתוף התושבים בהתאם לחזון פיתוח העיר והיא נתפסת בעיניהם ככפייה מהשלטון המרכזי. כמו כן הם טוענים כי התוכנית תפגע בצביון השכונות הוותיקות בצפון העיר, המאופיינות בבניה נמוכה של צמודי קרקע ובניה של עד חמש קומות. בנוסף הם טוענים כי התוכנית תביא לציפוף יתר ועקב חוסר בתשתיות תומכות תיצור בעיות תחבורה ותנועה, בעיות ניקוז, בעיות במבני ציבור, חוסר בחינוך וגני ילדים ותעסוקה וצמצום משמעותי ביותר בשטחים הפתוחים ובפארקים הקיימים. עוד נזכיר כי ראש עיריית הרצליה משה פדלון סירב לבקשתו של פביאן לכנס פורום ומטה מאבק משותף לעירייה ולתושבים כדי להתנגד יחד לתוכנית קריית המסלול והוחלט שהוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה-כפר שמריהו תגיש התנגדות נפרדת.

בהתנגדות הוועדה המקומית נכתב כי היא "מתנגדת בתוקף ובנחרצות לקידום תוכניות בשטח הרובע הצפוני טרם אישור סטטוטורי וביצוע של תשתיות העל, לרבות פתרונות תחבורה, ביוב, ניקוז, מים וחשמל". עוד נכתב כי "הוועדה המקומית מודיעה בזאת שתשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי לעצור את אישור התוכניות עד שלא ימולאו דרישותיה".

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה דורשת בהתנגדותה, בין השאר, את הוצאת תוכנית קריית מסלול מידיה של הוותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור) והחזרתה לקידום במסגרת הוועדה המחוזית. לטענתה, לא ניתן לתכנן מתחם שלם ללא התייחסות לתוכנית המתאר הכוללנית, שנמצאת בהליכי תכנון מתקדמים בימים אלה. עוד נטען כי מימוש תוכנית קריית מסלול אינו סביר שכן טרם הוסדר מיקום חלופי לשדה התעופה הרצליה וכי פתרון סוגיית הניקוז אינו נראה בעתיד הקרוב.

הוועדה דורשת שמספר יחידות הדיור יקטן מ-1,650 ל-1,250 יחידות, ושעשרה אחוזים מכלל הדירות במתחם יהיו במנגנון של דירות להשכרה במחירים מפוקחים מוזלים. עוד נכתב כי מחסור בשטחי תעסוקה יגרום למתחם להיות גרעוני ויגרום נזקים גדולים לתקציב העירייה, ולכן הוועדה דורשת כי ההפרש יהיה בתחומי תוכנית הרצליה צפון. הוועדה דורשת כי הבינוי של המגדלים המתוכננים בגובה של 25 קומות יונמך לתשע קומות וככל שיהיה צורך בבינוי גבוה הוא יונמך ל-15 קומות וימוקם לאורך הצירים והצמתים הראשיים – רחובות הבריגדה היהודית וכנפי נשרים.

עוד טוענת הוועדה כי תאגיד המים נמצא במצב של אספקת שיא כבר היום. "תנאי להוצאת היתר בניה ראשון במתחם לכל השימושים יהיה הפעלת חיבור מקורות הרביעי להרצליה בבריכת גליל ים", דורשת הוועדה, "גם מט"ש הרצליה נמצא בקיבולת שיא כבר בימים אלה. תנאי לאישור התוכנית יהיה קבלת התנגדות משרד הבריאות לתוכנית זו, הדורשת כי תנאי לאישור התוכנית יהיה השלמת בחינת החלופות ובחירת פתרון לבעיית ההגלשה והסכמה של כל הגורמים בדבר פתרון הנדסי יבשתי להגלשת כל מי הביוב של הרצליה לים בימים גשומים". תנאי נוסף הוא אישור תוכנית לניקוז אזורית לצפון השרון על ידי הוועדה המחוזית. גם בנושא התחבורה, נכתב, יש לבצע ניתוח מחדש לשכונה הן מבחינת הרכב הפרטי והן מבחינת תחבורה ציבורית, לתכנן שבילי אופניים ולדאוג למספר כניסות סביר למגורים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר