הכלבה והפציעה. צילום רונן נגר

בתוך ימים ספורים: שני מקרים של כלבים משוחררים שנשכו תושבים, אחד מהם בן 92

שני המקרים אירעו בשכונת נווה עמל. אחד הפעילים בוועד עמליה: "דיברנו בעבר עם העירייה על כך שצריך יותר פיקוח בנושא הזה, אבל הבנו שיש מצוקת פקחים". העירייה: "אנו אוכפים את נושא הכלבים המשוחררים הן באמצעות הפיקוח והן באמצעות הווטרינר העירוני"

פורסם בתאריך: 22.7.20 08:13

שני מקרים של נשיכות כלבים בשכונת נווה עמל בהרצליה אירעו בימים האחרונים. במקרה הראשון שני כלבים חומים גדולים, שככל הנראה יש להם בעלים, התנפלו ברחוב על אב שהחזיק את בנו בידיו. במקרה השני, בן 92 ננשך סמוך לבית הכנסת בו הוא מתפלל על ידי כלבה לבנה שהיתה משוחררת. בשני המקרים הכלבים נלקחו להסגר וככל הנראה בעליהם ייקנסו.

ביום שני עלה פוסט בקבוצת הפייסבוק של נווה עמל ובו צילום של הכלבים החומים כשהם מסתובבים משוחררים בשכונה ותמונה של רגל עם נשיכה. "של מי הכלבים האלו? מסתובבים חופשי בקיבוץ גלויות ונשכו את בעלי בזמן שהילד בידיים שלו", נכתב. תושב אחר, שהגיב לה, טען כי הכלבים האלה תקפו אותו לפני כחודש בכניסה לביתו. "החניתי את הקטנוע ליד הבית וראיתי אותם משוטטים ברחוב", מספר התושב לצומת השרון, "הם הקיפו אותי משני הכיוונים והייתי צריך להילחם בהם. הם ניסו לתפוס לי את הרגל ואני הגנתי על עצמי עם הקסדה. זה היה מבהיל וקשה כי הם שניים והם באים אליך משני הכיוונים. אחרי זה עמדתי חצי שעה בשער לראות שהם לא תוקפים תושבים אחרים".

פנית לעירייה?

"לא פניתי לעירייה כי העירייה לא עושה כלום".

במקרה אחר שאירע ביום ראשון אדם דתי, בן 92, המשמש כמורי ומלמד ילדים תורה, ננשך על ידי כלבה לבנה בכניסה לבית הכנסת. "בעלי הכלבים בשכונה חייבים להפסיק לחשוב רק על עצמם ולהפסיק לשחרר את הכלבים בחופשיות תוך שהם עוברים על החוק", אומר תושב השכונה רונן נגר המתפלל אף הוא בבית הכנסת, ושהיה עד לאירוע וסייע לאדם המבוגר, "הוא בא לבית הכנסת ואיך שהוא נכנס הכלבה הלבנה הזאת תקפה אותו באמצע הכביש. מיד אחר כך היא תקפה זוג שהלכו עם כלב קשור. המבוגר היה ממש בסדר, הוא לא נכנס לפאניקה. הוא רץ אלי ואמר לי שכלב נשך אותו. נתתי לו מים והזמנתי אמבולנס. יש המון כלבים משוטטים בשכונה. צריך להפסיק את הדבר הזה".

בקבוצת התושבים "עמליה", הפועלת מול העירייה בנושאי השכונה, טוענים שהתופעה מוכרת להם וכוללת אף תקיפות של כלבים משוחררים בינם לבין עצמם. הם פנו בעבר לעירייה כדי שיאכפו את החוק אבל בסופו של דבר נאמר להם, לדבריהם, שיש מצוקת תקנים וכוח אדם באגף הפיקוח.

אחד מחברי "עמליה" אומר לצומת השרון: "אני נתקל במצבים של כלבים שננשכים על ידי כלבים משוטטים. רק לפני כמה ימים היה מקרה כזה וגם לפני שבועיים. כל זה אומר שחסרים פיקוח ואכיפה. בחלק מהמקרים ידוע לי שהוגשו תלונות הדדיות במשטרה. בזמנו דיברנו עם העירייה על כך שצריך יותר פיקוח בשכונה בנושא הזה. אבל הבנו שאין להם הרבה כוח אדם ושיש מצוקת פקחים".

תגובת עיריית הרצליה: "העירייה אוכפת את נושא הכלבים המשוחררים הן באמצעות הפיקוח והן באמצעות הווטרינר העירוני. האירוע המתואר מוכר לנו והכלבים נבדקו. העירייה מבקשת מתושבים הנתקלים בכלבים משוטטים לפנות אלינו, בזמן אמת, למוקד 106 ואנו נפעל לתפיסתם".

קראו עוד:

מאז שהותקף הוא מתעד בעיר כלבים משוחררים: "העירייה והמשטרה מזלזלות ויתעוררו רק אחרי אסון"

פיטבול שהרג בעבר חתולה תקף תושב ופצע אותו. הוא נלקח להסגר רק כעבור שבוע


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אור

    גם אני הותקפתי על ידי כלב משוחרר ואני נלחם 3 שנים לטפל בבעיה.
    בוא נעשה תביעה ייצוגית

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר