כלב בים
צילום תומר אפלבאום

מתי יהיה חוף לכלבים בהרצליה? 6,000 כלבים הרצליינים מחכים

חמישה חודשים אחרי האישור במועצה, טוען חבר המועצה יונתן יעקובוביץ שניתן היה כבר להתחיל בביצוע. העירייה: "חוק העזר מצוי בתהליכי אישור מול משרד הפנים"

פורסם בתאריך: 6.5.21 08:16

מעל ל-6,000 כלבים יש בעיר הרצליה, אך למרות זאת, ולמרות הודעת העירייה על כך, בהרצליה אין חוף בו כלבים יכולים להסתובב חופשי. הנושא עלה בישיבת המועצה האחרונה על ידי חבר המועצה יונתן יעקובוביץ, שביקש לדעת מה הסטטוס של חוק העזר, מה היו הפעולות שבוצעו מאז ההצבעה על החוק ומהם לוחות הזמנים העתידיים. כזכור, בנובמבר 2020, לאחר מאבק של בעלי הכלבים ולחץ מצד סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו, הודיעה עיריית הרצליה כי תקצה את חוף הפירצה למען הכלבים. החוף נמצא דרומית לחוף הנפרד והוא אינו חוף מוכרז לרחצה. הדבר אמור להתאפשר הודות לתיקון חוק העזר הקיים כיום.
בתגובה לשאילתא בשישיבה האחרונה השיבה העירייה כי המועצה אישרה תיקון שני חוקי עזר, האחד בהסדרת מקומות רחצה והשני בנושא פיקוח על כלבים. "לאחר קבלת פרוטוקול ישיבת המועצה הועברה בקשה לפרסום התיקונים ביום 25.2.21 באמצעות אתר משרד המשפטים", נכתב בתגובה, "נתבקשנו על ידי משרד המשפטים להעביר הפנייה גם למשרד הפנים. ביום 25.3.21 הועברה פנייה גם למשרד הפנים באמצעות אתר המשרד. בשלב זה ממתינים לקבלת אישור/הודעת אי התנגדות מאת משרד הפנים על מנת שמשרד המשפטים יוכל לקדם הטיפול בפרסום התיקונים".

קיראו גם:

הרצליה תהפוך את חוף הפירצה לחוף לכלבים משוחררים

חוק העזר תוקן: כלבים יוכלו להכנס לשלושה חופים בהרצליה לאורך כל השנה

יעקובוביץ אמר: "אנחנו מתנהלים בתהליך הזה משנת 2014, רצינו לאשר חוף לכלבים בנוף ים והעירייה התעקשה שזה יהיה במקום אחר. בנובמבר האחרון הדברים אושרו במועצה ועד פברואר לא נעשה כלום, כאילו חיכו לעונת הרחצה להתחיל את הבירוקרטיה. אנחנו עדים שוב להצהרות שמאחוריהן אין כלום. ניתן היה להתחיל את הביצוע מבלי להמתין למשרד הפנים. חוף לכלבים משוחררים זאת לא המצאה חדשה ותמיד יהיה ניתן לעשות את ההתאמות הנדרשות במידה ומשרד הפנים יבקש זאת. בשורה התחתונה, בשנת 2021 עדיין אין חוף לאלפי הכלבים ההרצלייניים".

מדוברות העירייה נמסר: "חוק העזר לנושא חוף הכלבים מצוי בתהליכי אישור מול משרד הפנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מ

    עוד לפני החוף הנפרד, תנו לטייל איתם בטיילת!! הם הילדים שלנו!! מה הבעיה עם טיול ברצועה???

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר