חברי סיעת מרצ וראש העירייה משה פדלון אחרי החתימה על ההסכם הקואליציוני
חברי סיעת מרצ וראש העירייה משה פדלון אחרי החתימה על ההסכם הקואליציוני

במרצ מדברים על פרישה. האם סוגיית התחבורה הציבורית בשבת תפרק את הקואליציה בהרצליה?

הנושא אמור לעלות לדיון בישיבת מועצת העיר שתתקיים בשבוע הבא. בשבת הקרובה יחל לפעול המיזם בתל אביב, גבעתיים, קריית אונו ורמת השרון - אך לא בהרצליה שטרם הקצתה לכך תקציב. יו"ר מרצ הכחיש את הדברים

פורסם בתאריך: 18.11.19 09:30

בסיעת מרצ בהרצליה שוקלים לפרוש מהקואליציה אם לא תאושר הפעלת קו תחבורה ציבורית שיפעל בעיר בשבתות וחגים בישיבת המועצה שתתקיים ביום שלישי הבא (26.11). כך נודע לצומת השרון. סגן ראש העירייה ויו"ר מרצ בהרצליה הכחיש את הדברים.

נציין שההערכה בסיעה היא שהסיכוי לפרישה קטן שכן הצפי הוא שההצעה – אם תעלה לדיון כפי שהבטיח ראש העירייה משה פדלון בישיבת המועצה הקודמת – תעבור חרף התנגדות הסיעות הדתיות שבקואליציה.

כאמור, בישיבה, שתהיה גם ישיבת אישור התקציב העירוני לשנת 2020, אמור ראש העירייה פדלון להעלות לדיון גם את נושא התחבורה הציבורית בשבת בהרצליה, כפי שהבטיח לעשות בישיבת המועצה הקודמת, לפני כשלושה שבועות. אז, נזכיר, אמר פדלון כי חברי המועצה ידונו בנושא התחבורה הציבורית בשבת בהרצליה כשיהיו לו יותר פרטים על המיזם לאחר הפגישה שלו עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שהתקיימה ב-5 בנובמבר.

ככל הנראה, אם הנושא יעלה להצבעה, יעמדו בפני חברי המועצה שתי אפשרויות. האחת היא להצטרף למיזם המטרופוליני להפעלת תחבורה ציבורית בשבת שיזמה של עיריית תל אביב, עם השינויים הרצויים של עיריית הרצליה, כמו הוספת תחנות בקו החוף, או ליזום בעצמה תחבורה ציבורית בשבת. לפי דברים שאמר סגן ראש העירייה עופר לוי לאחר הפגישה עם חולדאי, השאיפה היא לקיים קו תחבורה ציבורית שיעבור בכל הרצליה, כולל חופי הים, ויחבר את הרצליה לתל אביב, מבלי לפגוע בסטטוס קוו הקיים בעיר.

ביום שישי הקרוב יחל לפעול מיזם התחבורה הציבורית בשבת של עיריית תל אביב בארבע ערים: גבעתיים, קריית אונו, רמת השרון ותל אביב-יפו, בשיתוף העיריות שלהן. עיריית הרצליה כרגע לא מצטרפת למיזם והיא שוקלת להפעיל קו תחבורה ציבורית בשבת במימון וניהול עצמי, אך טרם הקצתה תקציב לפרויקט.

ועדת הכספים של עיריית תל אביב-יפו אישרה ביום שלישי שעבר את התקציב הראשוני להפעלת מערך ההיסעים עד סוף 2019, העומד על כ-1.5 מיליון שקל, כאשר העלות השנתית להפעלת הפרויקט (52 סופי שבוע) מוערכת בכ-12.5 מיליון שקל וצפויה לגדול עם הצטרפות ערים נוספות.

במסגרת המיזם יפעלו, נכון לעכשיו, חמישה קווי אוטובוס – קו 705 יפעל בין גבעתיים לחולון, קווים 706 ו-707 יפעלו בין רמת השרון ליפו, קו 708 ינוע בין צפון תל אביב לחולון, 709 מרמת השרון למזרח תל אביב וקו 710 ינוע בין קריית אונו לצפון תל אביב. האוטובוסים יעברו בתחנות בכל חצי שעה בימי שישי מכניסת שבת ועד השעה אחת או שלוש בלילה ובשבת מהשעה תשע בבוקר עד ליציאת השבת. בתחילה השירות יינתן בחינם ובהמשך ייקבע מחיר השירות וכיצד ייגבה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. עופר לוי מחפש רק גוב

    עופר לוי התיישב בכסר סגן ראש העיר ובחיים לא יפרוש. פדלון יודע שעופר מקשקש והוא ישפיל אותו במועצה. אסור להצביע למרצ בפעם הבאה כי הם משתפי פעולה עם הדתיים. הרצליה הפכה לבני ברק, אבנים נזרקו בשבת על ידי חובשי כיפות , טרור דתי! הזייה

  2. .

    פדלןן כמו כחלון כישלון . הרצליה עיר חילונית עם רבים שמתפרנסים מתיירות ומסחר.צריך תחבורה בשבת לא רק לים גם לתא וחזרה .תתחבר לחולדאי

  3. מ

    למה הכותרת המטעה?? כתוב בפירוש שהכחישו!!
    הגיע הזמן שתהיה תחבורה ציבורית בשבת, זו הדרך היחידה לאפשר לגרום לאנשים לוותר על רכב פרטי, זה חוסך תאונות דרכים מיותרות, זה מצמצם פערים חברתיים. אין שום סיבה שבהרצליה הנאורה יתנו למיעוט קיצוני להכתיב את סדר היום.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מרץ הצחקתם
    עופר לוי ושות זכו בפיס. מקבלים מהעירייה משכורות עתק על כלום
    אם יפרוש יהפוך להומלס

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר