פעילי הרצליה חופשית בכובעי סנטה. קרדיט הרצליה חופשית
פעילי הרצליה חופשית בכובעי סנטה. קרדיט הרצליה חופשית

הפגנת כובעי הסנטה: צפו בפעילי "הרצליה חופשית" מסולקים מישיבת המועצה הסוערת

עימותים קולניים בין האופוזיציה לקואליציה ואפילו בין חברי הקואליציה עצמם נרשמו אתמול, בישיבת מועצה סוערת במיוחד. ומה היה הכיבוד המפתיע שהביא חבר המועצה רונן וסרמן?

פורסם בתאריך: 25.12.19 07:58

אמש (שלישי) התקיימה ישיבת מועצה סוערת במיוחד בבניין העירייה בהרצליה, במהלכה התרחשו מספר אירועים חריגים ועימותים קולניים בין האופוזיציה לקואליציה, ואף בין חברי הקואליציה עצמה.

בתחילת הישיבה, ראש העירייה משה פדלון ביקש לומר מספר מילים בנוגע לסטטוס קוו בעיר, ככל הנראה בעקבות סיפור "פלאפל מרדכי" וסערת יד גיורא, שהתפרסמו בשבועיים האחרונים. "עד היום הצלחנו לייצר איזון, שקט וכבוד הדדי, בין חילוניים לדתיים בעיר הרצליה", אמר פדלון, "מספיק שאחד מהחברים כאן, ייצר פרובוקציה, וכולם ישמחו לדוש בזה במשך ימים, ואולי להפר את השקט הכל כך משמעותי בשבילנו לעיר המדהימה הזאת. אני חושב שאנחנו בקואליציה ובאופוזיציה, מספיק חזקים, כדי ללמוד לא להגיב להיגרר לפרובוקציות. חשוב בעיניי לטפל בכל מעשה שהוא לא מכבד או פרובוקטיבי, אני רק מבקש שלא ניגרר להתנהלות שתפר את האיזון. אין אצלי אופוזיציה – קואליציה, בואו נמשיך את המלאכה שלנו. מה שקורה בחודש האחרון, לא מכבד ולא מכובד. זה לבנות מגדל אגו ולתת מכה".

בהמשך, חבר המועצה רונן וסרמן ("יש עתיד") הקריא שאילתה לגבי "פלאפל מרדכי" והסרת תעודת הכשרות מהמקום. הוא טען כי "ההתנהלות של המועצה הדתית גורמת לשנאה נגד הדת ונגד הדתיים" וכי "המועצה הדתית ומשגיחי הכשרות לא עושים את עבודתם נאמנה", ושאל את פדלון "מה מתכוונת עיריית הרצליה לעשות בנושא הסחיטה באיומים שמבצעת המועצת הדתית כנגד בעלי עסקים".  חבר המועצה אלעד צדיקוב ("גשר") מיד פנה לוסרמן ואמר לו "גם לי יש ביקורת, זה לא דיבור ראוי", וגם חבר המועצה צבי וייס מהבית היהודי, הטיח בו כי "זה לא במקום, וזו גם לא האמת". בהמשך הדיון, וסרמן אמר כי "טעם הפלאפל ב-'פלאפל מרדכי' לא השתנה בעקבות לקיחת תעודת הכשרות", והפתיע את הנוכחים כשאמר שהביא פלאפל מ-'פלאפל מרדכי' ביוזמת מנהלי הפלאפל, האחים אלבז, אותו פרש על השולחן מחוץ לחדר המועצה, והזמין את הנוכחים להיווכח בטענתו.

פלאפל מ"פלאפל מרדכי" שהובא לחברי המועצה

בהמשך, ביקשה חברת המועצה דנה אורן ינאי ("דרך חדשה") להעלות לסדר יוזמה של הפסקת תיקצוב עירוני לארגונים שלא עונים על כללי המנהל התקין. ההצעה הוסרה מסדר היום, אך סוכם כי אורן ינאי תתייעץ עם היועמ"ש לעירייה בנושא, כדי לבדוק האם הדבר אפשרי ובאיזו מתכונת.

כמעט עד סוף הישיבה, לא היו אירועים או עימותים חריגים, וענייני המועצה התנהלו יחסית על מי מנוחות. נדחו ברוב קולות ההצעות לסדר של חבר המועצה איל פביאן ("החופש לבחור"), בנוגע למערך הסעות אחר הצהריים לחוגים וקבלת מסקנות דוח משרד המשפטים על הדרת נשים במשרד הציבורי על ידי העירייה. פדלון ומנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, טענו כי העירייה כבר אימצה את המסקנות הרלוונטיות לפני כשנתיים, וכי ההצעה למערך ההסעות לא ישימה. הצעתו של וסרמן לשידור ישיבות ועדת תכנון ובניה הוסרה מסדר היום, לאחר שהובהר לו כי אין בסמכות המועצה לקבוע את מדיניות הוועדה.

העניינים במועצה הגיעו לידי פיצוץ, כאשר לקראת סוף הישיבה התייחס פביאן לסערת הפנינג החגים בחטיבת הביניים בר גיורא, ותלונותיו של חבר המועצה הדתי צדיקוב על כך שנכנס לבית הספר ומצא בו ילדים עם כובעי סנטה קלאוס המציינים את חג המולד, "יש תופעה בשבועות האחרונים בעיר, שחברי מועצה פוגעים בשמם הטוב של מוסדות חינוך בעיר", אמר פביאן, "היא תופעה בלתי נסבלת. זה לא קשור לדת, לחילוניות ולשום דבר. אף אחד מאיתנו לא צריך להתערב במערכת החינוך ובתכנים שלה.

"לא העזתי להיכנס למוסד חינוכי כחבר מועצת עיר, כאיש ציבור. לא העזתי לדבר עם המורים, בטח לא העזתי לצלם תלמידים, וגם לא העזתי לכתוב למנכ"ל משרד החינוך, איזה אסון שמלמדים אבולוציה בשנת 2020 בעיר הרצליה (התייחסות למכתב ששלחו חברי המועצה הדתיים לשר החינוך בנוגע ללימוד אבולוציה בהרצליה, ד"ס). הדברים האלה הם בלתי נסבלים".

פדלון התייחס גם הוא לסערת בר גיורא ואמר "אני מצפה ממנהלת מוסד חינוכי להפעיל שיקול דעת".

בשלב הזה של הדיון, התפתח עימות קולני בין מספר חברי מועצה לבין צדיקוב. סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך איה פרישקולניק צעקה לעברו "חבר מועצה לא יכול להיכנס למוסד חינוכי", וצדיקוב בתגובה הטיח בה: "מי שואל אותך?" והוסיף: "אם זה מה שאת אומרת, זוזי מהכיסא". פרישקולניק אף הטיחה בו "בושה לאדם שהוא נציג ציבור ומתנהג כמו אחרון המסתננים". גם סגן ראש העירייה עופר לוי (מרצ – התנועה הירוקה), הצטרף לחילופי הדברים וצעק לעבר צדיקוב: "גם בבית הלבן מדליקים חנוכייה, אז מה?"

בלהט הדברים, מספר פעילי  "הרצליה חופשית" שישבו ביציע האורחים, הוציאו כובעי סנטה קלאוס וחבשו אותם, במחאה על התנהלותו של צדיקוב בסערת בר גיורא. "זו הפרובוקציות שדיברתי עליהן", צעק פדלון לעבר סיעת "יש עתיד", "בושה וחרפה", והורה על אנשי הביטחון במקום להוציא את הפעילים מהישיבה.

"הועפנו מישיבת המועצה בשל העובדה שהעזנו להציג סממני חג שאינם יהודים, על פי ההגדרה של חבר המועצה אלעד צדיקוב", אמר רן פסקל, אחד מפעילי "הרצליה חופשית" שסולק מהישיבה, "בטוח שאם הייתי חובש כיפה או מדליק חנוכיה, זה לא היה נגמר ככה. בגלל שהראיתי סממני חג שהם לא יהודים, כנראה מחשש מ-'התיוונות', ואני מצטט כאן את צדיקוב, העיפו אותנו תוך מספר שניות מהאולם".

מעיריית הרצליה נמסר כי "בעקבות פגישה שיזם ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, עם נציגות ועד ההורים בחטיבת יד גיורא, מנהלת החטיבה, אנשי אגף החינוך, מנכ"ל העירייה וסגנית ראש העיר הממונה על החינוך, איה פרישקולניק, הוחלט כי מנכ"ל העירייה יגבש הנחיות מדוייקות לגבי נושא כניסת נבחרי ציבור למוסדות חינוך בעיר. פדלון מסר כי הוא מגבה גיבוי מלא את הצוותים החינוכיים ובראשם מנהלת בית הספר, וסומך על מקצועיותם ושיקול דעתם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שרון ק.

    מתפעלת מראש העיר שלנו. אדם אמיץ ושורשי.
    מבצע פעולות מדהימות שלוקחות את הרצליה קדימה בכל הפרמטרים,
    ומנגד יודע להביע עמדה ברורה וחזקה בנושא זהות, חינוך, שורשים, ערכים.
    בגובה העיניים וללא התנשאות.
    האמת.., מרגש.

    מייצג את כל הערכים שאני מאחלת למשפחתי.

    עלה והצלח משה פדלון!
    אנחנו איתך בכל הכח.

  2. יוגב הלא אתאיסת

    אם את אתאיסטית אז מה את עושה כאן בארץ אם את לא מאמינה שאלוקים נתן לנו אותה אז כנראה שאת לא קשורה לארץ הזאת אז לכי את לגן חיות אבל לא בארץ

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפי מה שאת טוענת את זאתי שבאה מהקוף ולא צדיקוב שמאמין שבאנו מאלוקים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר